مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 03:102020-07-05پزشكي

زندگی با کرونا تا اطلاع ثانوی


افزایش نگران کننده آمار تلفات و مبتلایان به کرونا حکایت از بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به این ویروس شاخ دار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در نخستین روزهایی جولان کرونا، جمله «چه کنم تا بیمار نشوم» نقل محافل بود و مردم مترصد خواندن یا شنیدن مطلبی در مورد پیشگیری از ابتلا به این ویروس بودند.

توصیه های بهداشتی و ایمنی به شدت منتشر می شد و رسانه ها از حال بد بیماران کرونایی می گفتند تا تلنگری باشد برای اقشار مختلف که با مشاهده آن، پروتکل های بهداشتی و درمانی و غذایی را جدی تر بگیرند.

در کنار این، بسیج همگانی هم شکل گرفت تا روزانه و شبانه به ضدعفونی کردن مناطق و معابر بپردازند.

در همین بازه زمانی، سفرها و دورهمی های خانوادگی به دیدار در فضای مجازی محدود شد که نمونه بارز آن، از بین رفتن دید و بازدید نوروز و گشت و گذار در طبیعت بود که سیزده به در امسال شاهد عینی آن شد.

پول نقد به دلیل اینکه از عوامل انتقال ویروس کرونا بود از چرخه مبادلات حذف شد و خرید از طریق کارت حتی به کرایه تاکسی ها کشیده شد و بانک ها و پمپ بنزین ها هم از دریافت پول نقد طفره می رفتند و به کارت اکتفا می کردند.

در نتیجه رعایت این نکات بهداشتی، آمار فوتی های کرونا در آستانه دو رقمی قرار گرفت و رتبه ایران در جایگاه بین المللی، از سوم جهان به دهم رسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی با کرونا تا اطلاع ثانوی

زندگی با کرونا تا اطلاع ثانوی