مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 تیر 1399 ساعت 02:352020-07-05اقتصادي

یک میلیارد مترمکعب کسری منابع آب زیرزمینی کرمانشاه با 2 سال بارش جبران نمی شود


مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: کسری یک میلیارد مترمکعبی که در مخازن آب زیرزمینی استان داریم طی حدود 20 تا 30 سال رخ داده و با بارش های خوب دو یا سه سال احیا نمی شود.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: کسری یک میلیارد مترمکعبی که در مخازن آب زیرزمینی استان داریم طی حدود 20 تا 30 سال رخ داده و با بارش های خوب دو یا سه سال احیا نمی شود.

سید مهران وحدتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در استان کرمانشاه از سال 1378 تا سال 1393 درگیر دوره های خشکسالی متناوب بودیم، اظهار کرد: کاهش بارش ها از یک سو و اضافه برداشت به صورت غیرمجاز از مخازن آب زیرزمینی از سوی دیگر، منجر به کسری تجمعی حدود یک میلیارد مترمکعبی شده که اکنون با آن مواجهیم.

وی ادامه داد: این کسری یک میلیارد مترمکعبی حاصل اضافه برداشت 20 تا 30 ساله و سالانه نزدیک به 50 تا 60 میلیون مترمکعب است.

مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود دو حوزه آبریز کرخه و حوزه مرزی غرب کشور در استان کرمانشاه، تاکید کرد: عمده کسری که در مخازن آب زیرزمینی استان داریم مربوط به حوزه آبریز کرخه است که البته پتانسیل آبی بیشتری هم دارد و سهم حوزه مرزی غرب کشور از کسری مخازن آب زیرزمینی استان حدود 100 تا 150 میلیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیارد مترمکعب کسری منابع آب زیرزمینی کرمانشاه با 2 سال بارش جبران نمی شود

یک میلیارد مترمکعب کسری منابع آب زیرزمینی کرمانشاه با 2 سال بارش جبران نمی شود