مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 09:552020-07-05اقتصادي

آب ارس به تبریز نرسد، وضعیت قرمز می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: البته خط انتقال به تبریز جزو ضروریات است و اگر در چند سال آینده این انتقال انجام نگیرد با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یوسف غفارزاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار کرد: وظیفه تامین آب پایدار در بخش شرب، کشاورزی و صنعت بر عهده ماست که به مدیریت مشارکتی، همیاری همه از جمله رسانه ها و سازمان های مردم نهاد نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت آب چند وجهی است، تصریح کرد: منابع آب جزو منابعی است که از دیگر جاها قابل تامین نیست از این رو باید به نحو مناسب استفاده معقول شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: وضعیت آب کشور در کل جهان مشخص است که حالت خشک و نیمه خشک دارد به طوریکه اعداد و ارقام  نیز نشانگر این است زیرا میانگین بارش در کل جهان 8 هزار میلی متر و در کشور ما 250 میلی متر است که حاکی از آن است که کمتر از یک چهارم بارش کل دنیا را داریم.

  وی خاطرنشان کرد: ایران در میزان بهره وری کشاورزی یک پنجم از آب  نسبت به جهان داد و یا در آب شُرب سرانه مصرف ما 250 لیتر در شبانه روز است این درحالی است که در کشورهایی با بارش 8000 میلی متر، مصرف 140 لیتر در شبانه روز می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب ارس به تبریز نرسد، وضعیت قرمز می شود

آب ارس به تبریز نرسد، وضعیت قرمز می شود