مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-05پزشكي

کمبود پزشک؛ از آمار کاغذی تا آمار واقعی!


مشکل کمبود پزشک در کشور و به خصوص شهرهای کوچک یکی از اصلی ترین مسائل نظام سلامت ایران است که پیامدهایی همچون تشکیل صف بیماران برای دریافت خدمات، - گروه سلامت خبرگزاری فارس: کمبود ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی و به تبع آن کمبود جدی پزشک در کشور همچنان به عنوان یکی از سوژه های داغ نظام سلامت مطرح می شود.

خصوصا حالا که خیل عظیم داوطلبان کنکور تجربی بعد از چند بار تعویق کنکور سراسری منتظرند تا روز موعود فرا برسد و بار سنگین رقابت فشرده کنکور را زمین بگذارند و منتظر نتیجه بنشینند.

*کمبود پزشک، بحران جدی نظام سلامت کارشناسان معتقدند علیرغم حجم تقاضای بالای ورود به رشته پزشکی، ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته مطابق با نیاز کشور تعیین نشده است.

سرانه پزشک در کشور 11 به ازای هر 10 هزار نفر است و این در حالی است که میانگین سرانه پزشک در کشورهای پیشرو در حوزه سلامت از 30 بیشتر است.

همچنان فقدان پزشک در مناطق محروم یکی از بزرگترین معضلاتی است که مردم آن مناطق با آن دست و پنجه نرم می کنند بطوریکه در بسیاری از این مناطق برای مراجعه به پزشک متخصصص باید ده ها کیلومتر طی شود.

با این حال متولیان اصلی حوزه سلامت در کشور از جمله وزارت بهداشت و درمان، سازمان نظام پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که قریب به اتفاق آنان پزشک هستند معتقدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود پزشک؛ از آمار کاغذی تا آمار واقعی!

کمبود پزشک؛ از آمار کاغذی تا آمار واقعی!