مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 14:552020-07-04اجتماعي

«نخیلو» بیشترین آمار لانه گزینی پرندگان در استان بوشهر را دارد


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان بوشهر گفت: جزیره نخیلو همچنان بیشترین آمار لانه گزینی توسط پرندگان را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خسرو درویشی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات سرشماری پرندگان جوجه آور تابستان گذران در جزایر استان بوشهر در حال انجام است.

وی با اشاره به انجام این عملیات در جزایر پارک ملی دیر- نخیلو و منطقه حفاظت مند بیان کرد: در این عملیات نسبت به تعیین محدوده کلونی های پرنگگان و تراکم آنها اقدام شده است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان بوشهر با اشاره به رعایت الزامات بهداشتی در انجام آماربرداری خاطرنشان کرد: پرندگان در جزیره خان به خاطر شرایط خاص آن چند هفته زودتر لانه گزینی و زادآوری کردند.

وی بیان کرد: جمعیت های پرستو دریایی کاکلی بزرگ و کوچک از اسفندماه در جزایر خان و نخیلو اقدام به لانه گزینی می کنند و در پایان تابستان نیز از این منطقه خارج می شوند.

درویشی ادامه داد: وقوع جزر و مدهای شدید یکی از مشکلات اساسی در زادآوری موفق در جزیره خان است که تأثیر بسیار زیادی را برای تخم گذاری پرندگان در ساحل جزیره دارد.

وی از هم پوشانی لانه گزینی پرستوهای کاکلی و سلیم های خرچنگ خوار به خاطر کمبود زیستگاه خبر داد و افزود: جزیره نخیلو بیشترین آمار لانه گزینی پرندگان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نخیلو» بیشترین آمار لانه گزینی پرندگان در استان بوشهر را دارد

«نخیلو» بیشترین آمار لانه گزینی پرندگان در استان بوشهر را دارد