مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 06:502020-07-04اقتصادي

نرخ مصوب مرغ پاسخگوی هزینه های تولید نیست/ کاهش قدرت خرید مردم


در حالی قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار همدان 15 هزارتومان تعیین شده که تولیدکنندگان این قیمت را کارشناسی شده نمی دانند حال آن که خرید گوشت مرغ با این قیمت برای مردم نیز دشوار است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شیوع ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته دامنگیر کشور شد تعطیلی بسیاری از صنوف را رقم زد و در این میان مرغداران نیز بی نصیب نماندند به طوری که مرغداران هم مانند بسیاری از واحدهای تولیدی متحمل ضرر شدند چرا که با کاهش قدرت خرید و تعطیلی بسیاری از مهمانی ها و مراسم تا حدودی مرغ از سبد مصرفی خانوارها حذف شد.

طبق آنچه همواره عنوان می شود مرغداری ها در ایام پایانی سال جوجه ریزی را افزایش می دهند و سال 98 نیز به روال سال های قبل برای ایام پایانی سال میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری افزایش یافت اما با شیوع ویروس کرونا تقاضای مرغ از سوی مردم و مصرف کنندگان عمده شامل هتل ها و رستوران ها کاهش یافت و همین وضعیت زمینه را برای مازاد تولید و متضرر شدن مرغداری ها فراهم ساخت.

مشکل تنها کاهش تقاضا مرغ از سوی مصرف کنندگان نبود بلکه از سوی دیگر افزایش چشمگیر قیمت نهاده های دامی ناشی از کمبود عرضه، موجب شد قیمت مرغ با نرخ واقعی خود فاصله چشمگیری پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ مصوب مرغ پاسخگوی هزینه های تولید نیست/ کاهش قدرت خرید مردم

نرخ مصوب مرغ پاسخگوی هزینه های تولید نیست/ کاهش قدرت خرید مردم