مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 04:352020-07-03پزشكي

نحوه بروز کرونا در کودکان


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار نسبت به ابتلای کودکان به کرونا به والدین توصیه کرد جز در مواقع ضروری کودکان را از خانه خارج نکنند و تا جای ممکن در اجتماعات حاضر نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر رکسانا منصور قناعی فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به نوپدید بودن ویروس کووید 19 و با بیان اینکه در ابتدا خیلی از اطلاعات مطرح شده راجع به کمرنگ بودن انتقال این بیماری در کودکان ناشی از نقص اطلاعاتی بود، گفت: گرچه در اوایل شیوع بیماری، بستری و مرگ و میر در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر دیده میشد، اما این به آن معنا نبود که کودکان دچار نوع بی‌علامت و کم علامت بیماری نمی‌شوند.

کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های مختلف از جمله عفونت‌های تنفسی هستند، بنابر این ممکن بود خیلی از موارد ابتلا به کووید 19 در کودکان تشخیص داده نشود.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه کودکان مبتلا علائم خیلی کمتری داشتند و یا بدون علائم بودند، گفت: همین مسئله باعث می‌شد تصور شود کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند.

البته در همان دوران نیز برخی کودکان به علت ابتلا به کرونا بستری می‌شدند، اما این مسئله بیشتر در مواردی رخ می‌داد که کودک دچار یک بیماری نقص ایمنی یا مزمن بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه بروز کرونا در کودکان

نحوه بروز کرونا در کودکان