مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 تیر 1399 ساعت 00:352020-07-02سياسي

افتتاح موزه آوندهای تاریخی در رامسر با قدمت آثار 3 هزار سال قبل از میلاد


موزه آوند های تاریخی رامسر با مشارکت بنیاد مستضعفان در حالی افتتاح شد که در سال گذشته با یک دوره عملیات بازسازی در بنای آشپزخانه قدیم شروع به کار کرد، - در این موزه  قدمت آثار تا 3 هزار سال پیش از میلاد و دوران معاصر برمی گردد.

این آثار از لحاظ دو محتوای جنس و تکنیک به کار رفته حائز اهمیت هستند و شامل آوندهای سفالی، سنگی، چینی، فلزی، شیشه و بلور هستند که شاخص ترین آنها آوند های املش، مارلیک آوندهای زیبای میناکاری، شیشه و کریستال های باکارا و قلم زنی هستند.

 معاون امور توسعه و مدیریت منابع بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح موزه آوندهای تاریخی(ظروف) شهرستان رامسر با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در حوزه های مختلف از جمله کارهای سخت افزاری سیمان، فولاد، راه سازی، تولید نیروگاه و حفاری کشور و سکوی آبی و.

نقش آفرینی می کند و بخش زیادی از کارهای توسعه کشور را رقم می زند،گفت: در کنار آن در زمان بلایای طبیعی و حتی کرونا کارهای خوبی و چشمگیری انجام شد که علاوه بر مساعدت های مالی کمک ها، امکانات و در اختیار قرار دادن ساختمان ها تا حدی مشکلات را از دوش وزارت بهداشت برداشت.

جواد قناعت اظهار کرد: در کنار همه کارها کار ارزشمند بنیاد در حوزه فرهنگ، هنر و موزه است که کارهای فاخر و ارزشمندی انجام شد و تا پایان سال شاهد افتتاح چند موزه هستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح موزه آوندهای تاریخی در رامسر با قدمت آثار 3 هزار سال قبل از میلاد

افتتاح موزه آوندهای تاریخی در رامسر با قدمت آثار 3 هزار سال قبل از میلاد