مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 16:002020-07-02بين الملل

طرح جدید ترامپ برای توقیف نفتکش های ایرانی


دولت ترامپ در آخرین تلاش خود برای توقیف نفتکش های حامل سوخت ایران در مسیر ونزوئلا دست به ارائه دادخواست به مراجع قضایی زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده به عنوان آخرین تلاش خود برای افزایش تحریم‌ها و فشار اقتصادی علیه ایران و ونزوئلا؛ از طریق دادستان‌های قضایی آمریکا، نسبت به تشکیل پرونده و طرح دادخواست برای توقیف چهار نفتکش ایرانی که حامل بنزین به مقصد ونزوئلا هستند، اقدام کرده است.

ایران اخیراً با تأمین سوخت و ارسال نفتکش‌های خود به ونزوئلا که پس از تحریم‌های یکجانبه‌ی ایالات متحده در استفاده و بهره‌مندی از تمام ظرفیت پالایشگاه‌های خود ناکام مانده و منجر به کمبود سوخت و بنزین شده است، کمک شایانی در مواجه با تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکا به این کشور کرده است.

ونزوئلا هم، مانند ایران که یکی از کشور‌های عضو اوپک می‌باشد، به دلیل تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده با کمبود سوخت و بنزین روبرو شده که این مساله موجب رکود اقتصادی این کشور شده است.

در دادخواست و پرونده ارائه شده توسط دادستان‌های آمریکایی، هدف دولت ترامپ توقیف نفتکش‌های ایران و جلوگیری از تحویل بنزین به ونزوئلا در آینده، ذکر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جدید ترامپ برای توقیف نفتکش های ایرانی

طرح جدید ترامپ برای توقیف نفتکش های ایرانی