مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 12:052020-07-02بين الملل

مقام آمریکایی: خواستار حضور نظامی دائمی در عراق نیستیم


معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که این کشورخواستار احداث پایگاه نظامی دائمی در عراق نیست و نمی خواهد که حضور نظامی دائمی در عراق داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا امروز پنجشنبه ادعا کرد که هنوز موعد خروج ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری واشنگتن از عراق فرا نرسیده است.

دیوید کوپلی معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که آمریکا خواستار احداث پایگاه نظامی دائمی [در عراق] نیست و همچنین نمی خواهد که حضور نظامی دائمی در عراق داشته باشد .

شبکه خبری الفرات به نقل از این مسئول آمریکایی گزارش داد: در جریان مذاکرات با عراق در چارچوب معاهده راهبردی، تکلیف این مسأله (حضور نظامی) را ده سال پیش با دولت عراق مشخص کردیم .

وی مدعی شد: ما باور داریم که عراق در حال حاضر، در مرحله دفاع از خاک خود قرار دارد و این مسئله را محترم می دانیم و بر این باوریم که در مسیر درست خود حرکت می کند .

کوپلی در عین حال ادعا کرد که ما نمی خواهیم سناریوی سال 2011 تکرار شود؛ زمانی که از نیروهای ائتلاف خواسته شد که پیش از موعد [از عراق] عقب نشینی کنند و به تبع آن، بی ثباتی، جنگ داخلی و ظهور داعش شکل گرفت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام آمریکایی: خواستار حضور نظامی دائمی در عراق نیستیم

مقام آمریکایی: خواستار حضور نظامی دائمی در عراق نیستیم