مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 08:152020-07-02اقتصادي

افزایش 23 درصدی تولید محصولات زراعی در کشور


معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از افزایش 23 درصدی تولید محصولات زراعی در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جواد وفابخش امروز در بازدید از طرح های تحقیقاتی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور  با بیان اینکه تولید محصولات زراعی در کشور 23 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: با وجود مشکلات در تامین نهاده ها تولید محصولات زراعی در پنج سال از 68 به 84 میلیون تن افزایش یافته است.

وی افزود: انتقال یافته های تحقیقاتی و به روز کردن تکنولوژی بخش زراعت از برنامه های آتی برای افزایش بهره وری و پایداری تولید محصولات زراعی در کشور است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های بهره وری سیستم های گندم بنیان و ارتقای امنیت غذایی کشور در 13 استان کشور از موفقیت های بخش زراعت در افزایش تولید محصولات زراعی است.

معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی افزود: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با معرفی ارقام جدید و انتقال یافته ها تحقیقاتی پشتوانه تولید در اراضی دیم کشور است.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور نیز در این بازدید گفت: امسال 200 طرح تحقیقاتی در بخش های غلات، حبوبات، دانه های روغنی، علوفه و مدیریت منابع در 16 استان کشور اجرا می شود.

صابر گلکاری افزود: تاکنون 74 رقم جدید توسط محققان این موسسه معرفی شده و این ارقام در 75 درصد دیمزارهای کشور کاشته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 23 درصدی تولید محصولات زراعی در کشور

افزایش 23 درصدی تولید محصولات زراعی در کشور