مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 تیر 1399 ساعت 06:202020-07-02پزشكي

کاهش اهداکنندگان خون در مسجدسلیمان/ نیاز به خون همیشگی است


مدیر پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان گفت: نیاز به خون همیشگی است و برخی از بیماران از جمله تالاسمی هفته ای سه بار نیاز به خون پیدا می کنند.

- الهام رحیمیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، قبل از عید با مشکل کمبود خون مواجه شدیم و مردم فکر می کنند که پایگاه انتقال خون مثل بیمارستان آلوده است در صورتی که از ابتدا این پایگاه ها به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه بالایی قرار داشتند و در حال حاضر این شرایط نیز شدت پیدا کرده است.

وی افزود: روتختی های استفاده شده و حتی کاورهای روی دسته تخت نیز یک بار مصرف هستند و تجهیزات و سطوح با محلول به طور مرتب ضدعفونی می شوند.

مدیر پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان تصریح کرد: روزانه 4 تا 10 نفر و شاید در برخی روزها نیز بیش از 10 نفر مراجعه کننده داریم.

رحیمیان عنوان کرد: پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان در روزهای تعطیل به غیر از روز جمعه باز است ولی مراجعه کننده ها نسبت به قبل از شیوع کرونا خیلی کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: نیاز به خون همیشگی است و برخی از بیماران از جمله تالاسمی هفته ای سه بار نیاز به خون پیدا می کنند.

مدیر پایگاه انتقال خون مسجدسلیمان با اشاره به کمبود خون موجود در این شهرستان، عنوان کرد: از مردم برای اهدای خون دعوت می شود چرا که یک مورد عقرب زدگی داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اهداکنندگان خون در مسجدسلیمان/ نیاز به خون همیشگی است

کاهش اهداکنندگان خون در مسجدسلیمان/ نیاز به خون همیشگی است