مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 17:402020-06-30بين الملل

درخواست پمپئو از شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران


وزیر خارجه آمریکا از اعضای شورای امنیت خواست تا تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه با ترغیب اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران مدعی شد: ایران یک شمشیر داموکلس [تهدید دائم و خطر مداوم] علیه ثبات اقتصادی در خاورمیانه است که کشورهایی مانند روسیه و چین را که به ثبات در قیمتهای انرژی وابسته هستند، به مخاطره می اندازد .

گفتنی است که ایالات متحده آمریکا مصرانه خواهان تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات متعارف به ایران است؛ تحریمی که در ماه اکتبر منقضی می شود و همچنین تهدید کرده است که برای برقراری مجدد تحریمهای سازمان ملل علیه ایران به اقدام حقوقی متوسل خواهد شد.

این در حالی است که ایران تسلیح گروههای شبه نظامی در خاورمیانه از جمله حوثی های یمن را رد کرده و واشنگتن و متحدان عرب آن در حاشیه خلیج فارس را برای تنشهای منطقه ای مسئول و مقصر می داند.

افزون بر آن، تهران هشدار داده است که در صورت تمدید تحریم تسلیحاتی، به آن پاسخی در خور خواهد داد و اینکه یک چنین تصمیمی توافق هسته ای سال 2015 را به خطر می اندازد؛ توافقی که بر طبق آن، تهران موافقت کرد برنامه غنی سازی اورانیوم خود را در ازای لغو تحریمها متوقف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست پمپئو از شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران

درخواست پمپئو از شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران