مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 10:052020-06-30پزشكي

انجام واکسیناسیون تب برفکی گاوداری های صنعتی در نهاوند


با همکاری دامداران کار واکسیناسیون علیه تب برفکی در گاوداری های صنعتی نهاوند در حال انجام است.

-  مهدی قنبری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: بیماری تب برفکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه ای و اجرای اصول امنیت زیستی در کنار امر واکسیناسیون در واحدهای دامداری، برای پیشگیری از این بیماری واگیردار موثر است.

وی گفت: تب برفکی یک بیماری عفونی و مسری ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو و گوسفند می شود و در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می کند.

رییس اداره دامپزشکی نهاوند اظهار کرد: واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین با بکارگیری توان بخش دولتی و همکاری بخش خصوصی، با هزینه دامدارها از ابتدای تیرماه به مدت یک ماه انجام می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری علاوه بر ایجاد تلفات در دام های جوان، باعث کاهش تولید در دام ها می شود خاطرنشان کرد: ایجاد تب شدید، آبریزش چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم بیماری تب برفکی است.

قنبری کاهش شیر در دام ها، کاهش تولید فرآورده های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام های جوان را از جمله خسارت های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی دانست و گفت: کار واکسیناسیون با مجوز رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام واکسیناسیون تب برفکی گاوداری های صنعتی در نهاوند

انجام واکسیناسیون تب برفکی گاوداری های صنعتی در نهاوند