مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 تیر 1399 ساعت 10:352020-06-28فرهنگي

تقویت بازیگری و موسیقی تعزیه های استان بوشهر ضروری است


رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: تقویت بازیگری و موسیقی تعزیه های استان با توجه به موسیقی غنی استان بوشهر ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امید پارسایی فر بعدازظهر یکشنبه در دیدار با مسئول کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر اظهار داشت: تعزیه، هنری ایرانی اسلامی است که ظرفیت بالای هنری و معرفتی دارد و باید برای تقویت و استحکام آن گام های جدی برداشت.

وی با اشاره به قدمت تعزیه در استان به وجوه متمایز آن به نسبت سایر تعزیه های کشور اشاره کرد و افزود: این نقاط قوت، نشان دهنده ظرفیت بالای این هنر آیینی برای انتقال پیام ها و مفاهیم عاشورایی به نسل جدید جامعه است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت حوزه هنری استان بوشهر در تعزیه افزود: مشارکت در سوگواری های تعزیه، برپایی نمایشگاه ملی عکس تعزیه و برگزاری کارگاه موسیقی تعزیه از اقدامات حوزه هنری استان است که این روند نیز ادامه خواهد داشت.

پارسایی فر با اشاره به دغدغه امروز در هنر تعزیه خاطرنشان کرد: دغدغه ای که در حال حاضر در هنر تعزیه وجود دارد، مبحث انتقال تجارب تعزیه گردان ها و معین البکاها به نسل جدید است.

وی با اشاره به اهمیت صحت متون تعزیه خاطرنشان کرد: استفاده از متن ها و نسخ معتبر و خالی از تحریفات عاشورایی و دینی و بهره گیری از روحانیون عالم استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت بازیگری و موسیقی تعزیه های استان بوشهر ضروری است

تقویت بازیگری و موسیقی تعزیه های استان بوشهر ضروری است