مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 تیر 1399 ساعت 02:452020-06-22سياسي

روزی برای دختران...


امروز، یکم ذی القعده و مصادف با ولادت حضرت معصومه(ص)، به عنوان روز دختر انتخاب شده تا یاد و خاطره این بانوی بزرگ اسلام را زنده کرده و جایگاه دختران را در مکتب تشیع یادآوری کند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی امروز، یکم ذی القعده و مصادف با ولادت حضرت معصومه(ص)، به عنوان روز دختر انتخاب شده تا یاد و خاطره این بانوی بزرگ اسلام را زنده کرده و جایگاه دختران را در مکتب تشیع یادآوری کند.

  فاطمه مشهور به حضرت معصومه(س) دختر امام کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) است؛ متاسفانه در منابع روایی اطلاعات زیادی در مورد حضرت معصومه(ع) ذکر نشده اما این بانوی بزرگوار همواره مورد عنایت و توجه بزرگان بوده و جایگاه با منزلتی داشته است.

در بحارالانوار طبق حدیثی از امام صادق(ع)، شیعیان با شفاعت حضرت معصومه(س) وارد بهشت می شوند و جایگاه این بانوی بزرگوار به حدی است که در برخی روایات، بهشت را پاداش کسی دانسته اند که حضرت(س) را با شناخت و درک زیارت کند.

معصومه و کریمه اهل بیت(س) لقب های مشهور حضرت معصومه بوده و این بانوی بزرگوار به جهت جایگاه والای خود نزد شیعیان، همواره مورد توجه قرار گرفته و طبق روایات وارده ایشان بعد از حضرت فاطمه زهرا(س)، تنها بانویی هستند که برایشان زیارتنامه ذکر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی برای دختران...

روزی برای دختران...