مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 10:202020-06-21اقتصادي

14 پروژه عمرانی در ییلاق های چالدران در دست اجرا است


رییس اداره امور عشایری چالدران گفت: عشایر چالدران هر سال کوچ خود را از اول تیر ماه آغاز می کنند  و در طول 10 روز در ییلاقات چالدران استقرار می یابند.

- آرامش در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر آغاز کوچ عشایر چالدران و استقرار آنها طی 10 روز در ییلاقهای این شهرستان، اظهار کرد: چالدران دارای وسعت 205 هزار هکتاری است که هرساله از اول تیر کوچ عشایر شهرستانهای شمال استان به ییلاق های چالدران آغاز می شود.

به گفته وی این شهرستان 166 هزار هکتار آن مراتع و منابع ملی است که از این میزان مراتع 78 هزار هکتار آن در 220 منطقه متعلق به عشایر کوچ رو در ییلاق ها است.

رییس اداره امور عشایری چالدران در ادامه تاکید کرد: امسال برای ارائه خدمات به عشایر کوچ رو در ییلاق های چالدران 14 پروژه عمرانی در زمینه تامین آب شرب و ساماندهی ایل با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال در دست اجرا است که ماه آینده به اتمام می رسد.

آرامش از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این عشایر به دلیل شیوع ویروس کرونا در مناطق ییلاقی این شهرستان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا 3 پایگاه بهداشتی و درمانی سیار و ثابت در همین مناطق عشایری پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: عشایر استقرار یافته در طول اقامت خود در ییلاقات چالدران در مجموع بیش از 53 هزار تن گوشت قرمز، شیر و پشم تولید و روانه باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 پروژه عمرانی در ییلاق های چالدران در دست اجرا است

14 پروژه عمرانی در ییلاق های چالدران در دست اجرا است