مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 08:502020-06-07پزشكي

شناسایی بیماران آسیب پذیر در برابر کرونا با فناوری نانو


پلتفورمی توسط یک پژوهشگر ایرانی در دانشگاه ایالتی میشیگان، ارائه شد که با استفاده از آن می توان افراد آسیب پذیر تر در برابر کرونا را شناسایی کرد.

- ، یکی از محققان دانشگاه ایالتی میشیگان معتقد است که با فناوری نانو می توان چنین کاری را انجام داد، در مقاله ای که دکتر مرتضی محمودی استادیار گروه رادیولوژی، برنامه بهداشت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان به چاپ رسانده، پلتفورم تشخیصی ارایه شده است که در آن از نانوذرات می توان برای تشخیص عفونت یا ارزیابی خطر در آینده استفاده کرد.

وی اظهارداشت: چنین فناوری نه تنها در مراکز بهداشتی قابل استفاده خواهد بود، بلکه می تواند از کمبود شدید منابع مراقبت بهداشتی جلوگیری کند و میزان مرگ و میر را به حداقل برساند و مدیریت بیماری های همه گیر را در آینده تسهیل کند.

وی بیان کرد: این مفهوم مبتنی بر سطوح مختلف عفونت و مراحل بیماری بوده که در آن تغییر ترکیب مایعات زیستی مانند اشک، بزاق، ادرار و پلاسما شناسایی می شوند، عفونت ها و بیماری های مختلف، الگوهای متفاوت و ویژه ای را در مراحل مختلف پیشرفت بیماری از خود به جای می گذارد که تا حدودی شبیه به اثر انگشت است.

این پژوهشگر یادآور شد: امکان شناسایی و فهرست نویسی این الگوها می تواند برای هر گونه پیشرفت در فناوری تشخیص بیماری مهم باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی بیماران آسیب پذیر در برابر کرونا با فناوری نانو

شناسایی بیماران آسیب پذیر در برابر کرونا با فناوری نانو