مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 07:402020-06-07پزشكي

به گرمازدگان آب نمک دهید نه آب قند!


قرار گرفتن بیش از حد بدن در گرما و از دست دادن آب و سدیم بدن علت اصلی گرمازدگی است.

- ایسنا/همدان مسئول آموزش اورژانس 115 همدان گفت: قرار گرفتن بیش از حد بدن در گرما و از دست دادن آب و سدیم بدن علت اصلی گرمازدگی است.

علی امین راد در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه گرمازدگی چیست؟ توضیح داد: گرمازدگی حالتی در بدن است که هیپوتالاموس مغز به عنوان سیستم تنظیم کننده دمای بدن نتواند به درستی عمل کند و دمای بدن فرد بالانس نشود.

وی ادامه داد: این حالت می تواند نتیجه قرار گرفتن طولانی مدت فرد در گرما و یا تولید بیش از حد گرما در بدن به علت فعالیت بدنی زیاد، ورزش و سوخت و ساز بالای بدن باشد که در نهایت خستگی و شوک از گرمایی که به بیمار وارد شده ممکن است به کما در فرد منجر شود.

امین راد در رابطه با علائم گرمازدگی اظهار کرد: سردرد، خستگی، ضعف شدید، گیجی، تهوع، استفراغ، افزایش دمای بدن، گشاد شدن مردمک ها، تپش قلب، پوست مرطوب و رنگ پریده از علائم شایع گرمازدگی در فرد است.

وی افزود: در این مواقع باید بیمار را از محیط گرم به محیط خنک تری منتقل کرده، لباس های او را کم کنیم و اگر بیمار حالت تهوع ندارد و می تواند چیزی را ببلعد به آن محلول های نمکی بخورانیم، در صورتی که بیمار بیهوش بود هم باید به آن محلول نمکی تزریق کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به گرمازدگان آب نمک دهید نه آب قند!

به گرمازدگان آب نمک دهید نه آب قند!