مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 06:052020-06-07اقتصادي

10 سال حبس برای آتش زنندگان مراتع


معاون حقوقی سازمان جنگل ها و مراتع کشور اعلام کرد: طبق مکاتبات انجام شده با دادستان کل کشور، مقرر شد مجازات افرادی که به صورت عمدی جنگل ها و مراتع را به آتش می کشند به حداقل 10 سال حبس محکوم شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، رضا افلاطونی معاون حقوقی سازمان جنگل ها و مراتع کشور افزود: یکی از فصول پرمخاطره در حوزه منابع طبیعی کشور، فصل بهار است که به دلیل شدت گرما و مخاطرات جوی، مراتع دچار حریق می شود.

معاون حقوقی سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: امسال با توجه به بارندگی های خوب، سطح پوشش گیاهی در جنگل ها و مراتع رشد زیادی داشت و این خود علتی برای گستردگی حریق شد.

افلاطونی افزود:​ در همه کشور های دنیا راهکار های قانونی و نظام مند در خصوص کنترل حریق و کاهش خسارات وجود دارد.

وی اضافه کرد: در کشور ما نیز به همین دلیل در سه سطح، تکالیفی را برای افراد مختلف و دستگاه ها در نظر گرفته شده تا از مراتع و جنگل ها به خوبی حفاظت شود.

افلاطونی با اشاره به این که با اصل 45 قانون اساسی مرتع و جنگل ها جزو انفال تلقی می شود و در اختیار حکومت است و دولتی نیست گفت: یعنی مالک دولت نیست و دولت فقط نسبت به مدیریت این عرصه ها وظیفه دارد، چرا که این عرصه ها ثروت عمومی تلقی می شود و منابع طبیعی به عنوان میراثی است که از گذشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 سال حبس برای آتش زنندگان مراتع

10 سال حبس برای آتش زنندگان مراتع