مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 03:452020-06-07بين الملل

اهداف «واشنگتن» از نشست جدید آمریکا-افغانستان-ازبکستان


با توجه به افزایش فعالیت های منطقه ای آمریکا، تلاش هایی برای ایجاد محور ژئوپلیتیک «تاشکند-دهلی نو» یا حتی «تاشکند - کابل-دهلی نو» تحت کنترل واشنگتن صورت خواهد گرفت.

- الکساندر کنیازف کارشناس سیاسی روس در تحلیلی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی اهداف ایجاد نشست جدید آمریکا - افغانستان - ازبکستان پرداخت.

در این مطلب آمده است: قالب جدید سه جانبه آمریکا-افغانستان-ازبکستان را که در چند روز پیش با ویدئو کنفرانس وزرای امور خارجه ازبکستان و افغانستان و معاون وزیر امور خارجه آمریکا شکل گرفت، باید صرفاً در متن پروژه های منطقه ای واشنگتن و به عنوان اقدامات تکمیلی در جهت تحقق پروژه های 5+1 (5 کشور آسیای مرکزی و آمریکا) و دیالوگ آسیای مرکزی - هند (که تحت کنترل آمریکا قرار داشته و نسخه گسترده تری از آن نیز به صورت آسیای مرکزی - هند - افغانستان معرفی شده ) مورد توجه قرار داد.

تشدید فعالیت های منطقه ای ازبکستان قبل از هر چیزی هدف ایجاد بازار منطقه ای برای خود در چارچوب مدل اقتصادی صادرات محور را که تاشکند به اجرا گذاشته دنبال می کند.

برای ازبکستان که بخش قابل توجهی از کالاهای صادراتی آن در بازارهای جهانی قابل رقابت نیستند، بازار منطقه ای از اهمیت تعیین کننده برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف «واشنگتن» از نشست جدید آمریکا-افغانستان-ازبکستان

اهداف «واشنگتن» از نشست جدید آمریکا-افغانستان-ازبکستان