مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 02:452020-06-06اجتماعي

زنگ خطر حریق در انبار باورت جنگل های سوزنی برگ گلستان


بیشترین جنگل های سوزنی برگ کشور در استان گلستان واقع شده، جنگل های انبوه و فشرده ای با قدمت 30 تا 40 ساله که در کف جنگل های استان ایجاد می شود در ماه های گرم سال به ویژه مرداد همچون انبار باروت ضمن به صدا در آمدن زنگ خطر حریق .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، ابوطالب قزل سفلو اظهار کرد: اولویت در بحث حریق مسئله پیشگیری بوده و با توجه به همکاری دستگاه های دیگر و اطلاع از روزهای گرم سال که پیش بینی حریق در آنها امکان پذیر است و همچنین با اطلاع رسانی و برقراری اقدامات ترویجی این مهم امکان پذیر است.

وی با اشاره به نکته تمایز کننده استان گلستان از استان های دیگر که بحث حریق را حساس تر می کند، تاکید کرد: یک نکته متمایزکننده، مرز بین زمین های زراعی و عرصه های جنگلی در استان است که به صورت محیطی حدود 6 هزار و 800 کیلومتر عرصه های جنگلی و مراتع استان با زمین های کشاورزی مرز مشترک دارند و کشاورزان عزیز نیز عموما بعد از برداشت محصول، کاه و کلش محصولات خود را آتش می زنند و همین مسئله گاهی باعث آتش سوزی های گسترده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان با اشاره به فراوانی گونه های سوزنی برگ در سطح استان و حتی حاشیه شهر ادامه داد: بیشترین جنگل های سوزنی برگ کشور در استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر حریق در انبار باورت جنگل های سوزنی برگ گلستان

زنگ خطر حریق در انبار باورت جنگل های سوزنی برگ گلستان