مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 21:102020-06-06پزشكي

موج بعدی کرونا در پاییز می آید / خوزستان هنوز در موج اول است


سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در خوزستان، تعداد موارد ابتلا زیاد نبود و سطح ایمنی جامعه کم بود؛ - ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در خوزستان، تعداد موارد ابتلا زیاد نبود و سطح ایمنی جامعه کم بود؛ با فراهم شدن شرایط انتقال در جامعه و زمانی که در دیگر نقاط کشور بیماری فروکش کرد، تعداد بیشتری از مردم خوزستان به کرونا مبتلا شدند.

دکتر سیدمحمد علوی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: استفاده از عبارت موج برای اپیدمی بیماری ها، برگرفته از شکل امواج دریا است؛ یعنی موج بزرگی از دریا به ساحل می رسد و فروکش می کند و سپس موج بعدی می آید.

در وقوع بیماری ها نیز شرایط به همین منوال است.

وی افزود: بعد از اینکه به طور ناگهانی موارد بیماری به پیک یعنی به بالاترین حد خود می رسد، به تدریج موارد بیماری کاهش می یابد که به این روند، پیک اول بیماری می گوییم.

اگر مجددا موج بیماری تکرار شود، پیک بعدی بیماری و موج دوم اپیدمی رخ می دهد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تا پیش از اردیبهشت ماه هنوز پیک بیماری کرونا در خوزستان رخ نداده بود، تصریح کرد: زمانی که موارد بیماری در سطح کشور بالا بود، موارد ابتلا به بیماری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج بعدی کرونا در پاییز می آید / خوزستان هنوز در موج اول است

موج بعدی کرونا در پاییز می آید / خوزستان هنوز در موج اول است