مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 09:452020-06-06اقتصادي

ضرورت کدگذاری کالاهای صادراتی/بسیاری از کالاها رقابت پذیر نیستند


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران بر ضرورت کدگذاری کالاهای صادراتی تاکید کرد و گفت: بسیاری از کالاها رقابت پذیر نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حشمت الله عسگری بعد از ظهر شنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی با اشاره به لزوم توجه به صادرات اظهار داشت: صادرات در کشور مظلوم واقع شده که بخشی از آن ناشی از تحریم های بین المللی و بخشی هم به سبب محدودیت های داخلی در امر تولید می باشد، چرا که بسیاری از کالاها رقابت پذیر نیستند.

وی افزود: کالایی که تولید و از کشور خارج می شود باید فرآیند زیادی را طی کند و در این مسیر با تحمیل هزینه در بخش های مختلف، مشکلات زیادی در حوزه صادرات پیدا می کند؛ از این رو توجه به تولید داخلی و کمک در این عرصه به نوعی حمایت از صادرات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ضرورت احصا پتانسیل های صادراتی استان تهران بیان داشت: کدگذاری کالاهای صادراتی ضروری است تا وضعیت خروج کالاهای استان تهران از سایر استان ها قابل پیگیری باشد تا ضمن ایجاد رقابت پذیری بین استان ها عملکرد استان ها نیز مشخص شود.

عسگری سپس گفت: مدیران گمرک بایستی در جلسات حضور فعال داشته باشند، به ویژه گمرک غرب و آمار ده قلم کالایی که افزایش صادرات و یا کاهش صادراتی داشته را در جلسات اعلام کنند تا مشکلات سبد صادرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت کدگذاری کالاهای صادراتی/بسیاری از کالاها رقابت پذیر نیستند

ضرورت کدگذاری کالاهای صادراتی/بسیاری از کالاها رقابت پذیر نیستند