مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 06:502020-06-06سياسي

نگاه اسلام به محیط زیست چگونه است؟


تبیین محیط زیست، ضرورت اهتمام به تأمین سلامت آن و اصول مبادی زیست محیطی و راه ‏های نیل به محیط سالم جزو وظایف بشری است که تأمین آن از علوم انسانی پایه می‏ گیرد.

- یکی از مسائلی که در متون دینی اسلام به آن توجّه ویژه شده است، تبیین محیط زیست، ضرورت اهتمام به تأمین سلامت آن، اصول مبادی زیست محیطی، راه ‏های نیل به محیط سالم و سرانجام، اهداف اصیل آن، از آن جهت که از حقوق اساسی بشر است از یک سو و جزو وظایف بشری است از سوی دیگر و تأمین آن از علوم انسانی پایه می‏ گیرد و از قدرت‏ های بشری مایه‏ گیری می‏ کند چنان‏که تخریب آن نیز در اثر نشناختن حقوق بشر یا انجام ندادن وظایف بشری است.

کتاب اسلام و محیط زیست به قلم آیت الله جوادی آملی رویکرد دین اسلام به حفظ محیط زیست و طبیعت پرداخته است؛ که در این نوشتار چکیده ای از کتاب را می پردازیم.

قرآن کریم که مقدّس‏ ترین متن دینی است، صحنهٴ آفرینش را پایهٴ آرامش بشر معرفی می‏ کند و با توجه به تبیین آیات 14 سوره مبارکه مؤمنون؛ ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَهَ عَلَقَهً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَهَ مُضْغَهً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَهَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ، سپس نطفه را به صورت علقه (خون بسته) و علقه را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه اسلام به محیط زیست چگونه است؟

نگاه اسلام به محیط زیست چگونه است؟