مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 خرداد 1399 ساعت 11:302020-06-05اقتصادي

یارانه ها حذف می شود؟


حذف یارانه ها صرفه جویی قابل ملاحظه ای را به دنبال خواهد داشت، و با توجه به این امر این سوال مطرح می شود که دولت به این کار اقدام می کند و یا همچنان محتاطانه عمل خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، از سال 1389 تاکنون هر ماه مبلغ 45 هزار و 500 تومان به حساب افراد حاضر در لیست سازمان هدفمندی یارانه ها واریز می شود که طبق آخرین اعلام مسوولان دولتی حدود 78 میلیون نفر یعنی بالای 90 درصد جمعیت ایران را در بر می گیرد.

این مبلغ هر چند ناچیز سالانه هزینه سنگین بیش از 42 هزار میلیارد تومانی را برای دولت ها به همراه داشته که در مقاطعی حتی به دلیل کسری منابع در تامین هزینه آن، استقراض از بانک مرکزی نیز صورت گرفته است؛ در عین حال که موجب شده سهم بخش های دیگر از جمله تولید یا هزینه های مربوط به دولت در منابع هدفمندی یارانه ها نادیده گرفته شود.

به هر صورت برای ممانعت از ایجاد کسری بیشتر منابع و هدر رفت آن، چند سالی است که در قانون بودجه الزام حذف سه دهک بالای درآمدی از جمعیت گسترده یارانه بگیر وجود دارد، اما دولت در مقاطعی رسما اعلام می کرد که توانایی چنین حذفی را ندارد و در مواردی هم که نسبت به آن اقدام کرد با اعتراض مواجه شده و نتیجه چندان مثبتی به همراه نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه ها حذف می شود؟

یارانه ها حذف می شود؟