مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 خرداد 1399 ساعت 05:552020-06-05اقتصادي

خاش؛ سرآمد در تولید زردآلو در سیستان و بلوچستان


شیرزاد کمالی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از 15 هزار هکتار باغات میوه شهرستان، باغات درختان سیاه ریشه از قبیل زردآلو، آلو، هلو، بادام، گردو و سیب 650 هکتار را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: زردآلو با 550هکتار هکتار سطح زیر کشت که 500 هکتار آن بارور و 50 هکتار غیربارور است؛ بیشترین سطح باغات سیاه ریشه شهرستان را تشکیل می دهد.

 مدیر جهاد کشاورزی خاش با بیان اینکه برداشت زردآلو از اوایل خردادماه  آغاز شده و در مناطق سردسیر حاشیه تفتان تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: زردآلوی رقم زودرس روستاهای گرمتر شهرستان خاش از تمامی مناطق زردآلو خیز کشور زودتر به بازار عرضه می شود.

وی پیش بینی کرد  از 500هکتار باغات بارور زردآلو بیش از 2هزار و 500 تن محصول برداشت و به بازار مصرف خاش و دیگر شهرهای استان عرضه شود.

کمالی  اظهار داشت: متوسط عملکرد زردآلو در این شهرستان امسال به دلیل سرمازدگی و تگرگ  در هر هکتار به 5 تن کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش ادامه داد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب نهال انواع گونه ها هسته دار از قبیل زردآلو، هلو، آلو، بادام و گیلاس در شهرستان خاش تولید می شود.

  وی تصریح کرد: گرده افشانی زردآلو به دلیل چسبندگی گرده ها توسط باد با مشکل روبرو می شود به همین دلیل به کشاورزان تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاش؛ سرآمد در تولید زردآلو در سیستان و بلوچستان

خاش؛ سرآمد در تولید زردآلو در سیستان و بلوچستان