مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 04:402020-06-04پزشكي

مصرف لبنیات از دیابت و فشار خون بالا پیشگیری می کند؟


نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف زیاد محصولات لبنی به ویژه از انواع دارای چربی کامل با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و دیابت ارتباط دارد.

- با افزایش میزان ابتلا به دیابت نوع دو و فشار خون بالا در جهان، متخصصان مراقبت های بهداشتی امیداورند تا نحوه پیشگیری از این بیماری ها را دریابند.

از آنجا که یک رژیم غذایی ناسالم یک عامل مهم خطرساز برای ابتلا به هر دوی این بیماری ها محسوب می شود، به نظر می رسد تنظیم رژیم غذایی می تواند روشی امیدوار کننده در این زمینه باشد.

در این میان محصولات لبنی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

همچنین نتیجه مطالعات نشان داده است که مصرف زیاد لبنیات با کاهش خطر ابتلا به دیابت ارتباط دارد؛اما بیشتر این مطالعات تنها بر روی افراد اروپایی و مردم کشورهای آمریکای شمالی انجام شده است که کلی بودن یافته های آنها را محدود کرده است.

اکنون نتیجه یک مطالعه بزرگ بین المللی که از اطلاعات حدود 150 هزار نفر در 21 کشور جهان استفاده کرده، نشان داده است که مصرف زیاد محصولات لبنی به ویژه از انواع دارای چربی کامل با کاهش خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا ارتباط دارد.

یافته های این مطالعه که در مجله BMJ Open Diabetes Research & Care منتشر شده است، همچنین نشان داد که مصرف زیاد محصولات لبنی که چربی کامل دارند با کاهش میزان ابتلا به سندرم مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف لبنیات از دیابت و فشار خون بالا پیشگیری می کند؟

مصرف لبنیات از دیابت و فشار خون بالا پیشگیری می کند؟