مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 خرداد 1399 ساعت 00:552020-06-03پزشكي

میزان کم باکتری های خوب در بینی عامل بروز عفونت سینوسی


تحقیق جدید نشان می دهد افرادی که مدام دچار عفونت سینوسی می شوند احتمالا میزان باکتری های خوب بینی شان مقصر در این زمینه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تحقیق قبلی نشان داده است که انواع باکتری های حافظ سلامت در سیستم گوارشی، دستگاه تناسلی و بر روی پوست ساکن هستند.

در این مطالعه، محققان دانشگاه آنتورپ هلند دریافتند در افراد مبتلا به التهاب مزمن بینی و سینوس، تعداد باکتری های مفید lactobacilli در دستگاه تنفسی فوقانی در مقایسه با افراد فاقد چنین التهابی، کمتر است.

محققان همچنین به گونه خاصی از lactobacilli که بسیار مفید بوده و در محیط سرشار از اکسیژن بینی، رشد خوبی دارد، اشاره کردند.

سارا لیبر ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: بیماران مبتلا به سینوزیت دارای گزینه های درمانی زیادی نیستند و درمان های موجود غالباً منجر به مشکلاتی نظیر مقاومت آنتی بیوتیکی شده و عوارض جانبی به همراه دارد.

محققان این مطالعه، میزان 30 باکتری متفاوت موجود در دستگاه تنفسی فوقانی 225 بیمار مبتلا به سینوزیت مزمن و 100 فرد سالم را ارزیابی کردند.

محققان متوجه شدند افراد سالم در مقایسه با بیماران، تعداد بیشتری باکتری lactobacilli داشتند که در برخی از قسمت های بینی تا بیش از 10 برابر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان کم باکتری های خوب در بینی عامل بروز عفونت سینوسی

میزان کم باکتری های خوب در بینی عامل بروز عفونت سینوسی