مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 20:402020-06-02پزشكي

استان کردستان 2 درصد بیماران ام اس کشور را دارد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه استان کردستان دو درصد بیماران ام اس کشور را دارد، گفت: در کردستان یک هزار و 615 نفر مبتلا به ام اس هستند.

- ایسنا/کردستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه استان کردستان دو درصد بیماران ام اس کشور را دارد، گفت: در کردستان یک هزار و 615 نفر مبتلا به ام اس هستند.

صدیق جدیدالاسلامی امروز(14خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر 2 درصد از شمار مبتلایان به ام اس در کل کشور به استان کردستان اختصاص دارد .

وی تعداد بیماران مبتلا به ام اس در کشور را 78 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در استان کردستان یک هزار و 615 نفر است که از این تعداد یک هزارو 164 نفر زن و 465 نفر مرد هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد بیماران کمتر از 30 سال مبتلا به ام اس در استان را 340 نفر برشمرد و گفت: بیماران بالای 30 سال 1275 نفر هستند.

جدیدالاسلامی به مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای بیماران ام اس اشاره کرد و افزود: در منطقه غرب کشور، استان کردستان تنها استانی است که تمام بیماران ام اس در شهر محل سکونت خود خدمات دارویی و درمانی دریافت می کنند.

وی بیان کرد: در تمام شهرستان های استان داروخانه توزیع کننده داروهای بیماران خاص ملزم به تهیه و توزیع داروهای اختصاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان کردستان 2 درصد بیماران ام اس کشور را دارد

استان کردستان 2 درصد بیماران ام اس کشور را دارد