مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 19:252020-06-02پزشكي

داروی «هیدروکسی کلروکین» تاثیرات مخربی بر ضربان قلب دارد


محققان دریافتند که داروی مالاریا موسوم به «هیدروکسی کلروکین» (HCQ) که به عنوان درمان احتمالی بیماری کووید19 استفاده می شود، دارای عوارض جانبی برای ضربان قلب است.

- محققان دریافتند که داروی مالاریا موسوم به هیدروکسی کلروکین (HCQ) که به عنوان درمان احتمالی بیماری کووید19 استفاده می شود، دارای عوارض جانبی برای ضربان قلب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محققان مؤسسه تکنولوژی جورجیا آمریکا دریافتند این دارو موجب بروز آریتمی قلب (نامنظمی ضربان قلب) در مدل های حیوانی آزمایشگاهی شد.

به گفته محققان، این دارو موجب تغییر در زمان بندی امواج الکتریکی کنترل کننده ضربان قلب می شود.

محققان از طریق نقشه برداری نوری توانستند اثبات نمایند که چگونه شکل موج تغییر می کند و این دارو می تواند گسترش موج را در قلب تغییر دهد.

دکتر شهریار ایروانیان ، عضو سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این یافته ها همراه با گزارشات بالینی از مرگ ناگهانی و آریتمی قلبی در بیماران کووید 19 که داروی HCQ مصرف می کردند نشان می دهد که این دارو باید به عنوان یک درمان مضر تلقی شود و استفاده از آن در مورد بیماران کووید 19 محدود شود.

محققان در مطالعه خود مشاهده کردند داروی HCQ موجب تغییر زیاد طول موج قلب شده و با اندازه گیری پراکندگی جریان الکتریکی در بخش های از قلب، افزایش ولتاژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی «هیدروکسی کلروکین» تاثیرات مخربی بر ضربان قلب دارد

داروی «هیدروکسی کلروکین» تاثیرات مخربی بر ضربان قلب دارد