مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 11:202020-06-02بين الملل

نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق با سفیر آمریکا گفت و گو کرد


نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق و سفیر آمریکا در بغداد مسئله گفت و گوی استراتژیک میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسرور بارزانی نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق، امروز (سه شنبه)، با متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد گفت و گو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه خبری شبکه رووداو ، در این گفت و گو آخرین تحولات عراق، منطقه و راه های گسترش روابط منطقه کردستان عراق و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

 سفیر آمریکا در این ارتباط با اشاره به اهمیت گفت و گوی استراتژیک میان ایالات متحده و عراق که قرار است این ماه برگزار شود ، تأکید کرد که منطقه کردستان در این گفت و گو شرکت خواهد کرد و بخشی از آن خواهد بود .

متیو تولر در ادامه مدعی شد: تمام تلاشمان را می کنیم تا به عراق و منطقه کردستان و بویژه در پشت سر گذاشتن شرایط سخت حال حاضر اقتصاد این کشور که در نتیجه ویروس کرونا به وجود آمده، کمک کنیم .

در مقابل، مسرور بارزانی نیز بر اهمیت مشارکت منطقه کردستان عراق در این گفت وگو تأکید کرد.

و گفت که نتایج این گفت و گو باید به نفع تمام تشکیلات عراق باشد.

پیشتر نیز سفیر واشنگتن در ارتباط با گفت و گوی راهبردی آمریکا با عراق مدعی شده بود که این گفت و گو با هدف از میان برداشتن تهدیدهای پیش روی عراق صورت می گیرد (منظور وی از توافق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق با سفیر آمریکا گفت و گو کرد

نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق با سفیر آمریکا گفت و گو کرد