مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 11:002020-06-02اقتصادي

افزایش 31 درصدی صادرات به افغانستان در 2 ماه امسال


با وجود کاهش حجم تجارت جهانی، صادرات کشورمان به افغانستان در فروردین و اردیبهشت سال جاری با یک میلیون و 67هزار و 350 تن کالا از لحاظ وزنی 3.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از گمرک، سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در مورد صادرات کشورمان به افغانستان اظهار داشت: در دو ماه نخست امسال، یک میلیون و 67 هزار و 350 تن کالا به ارزش 341 میلیون دلار و یا 4 هزار و 675 میلیارد تومان به افغانستان صادر شده است که  نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی بیش از 3.

5 درصد  افزایش و از لحاظ ارزش به دلار نزدیک به 8 درصد کاهش و از لحاظ ارزش به ریال ، 31 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: دلیل اینکه با وجودافزایش وزنی کالای صادراتی به افغانستان ارزش دلاری آن نسبت به مدت مشابه اندکی کاهش پیدا کرده است که  صرفا به کاهش قیمت پایه صادراتی بر می گردد و با وجود کندی حرکت کامیون ها در مرزها برای اجرای پروتکل های بهداشتی، این میزان صادرات که هم از لحاظ وزنی و هم ارزش ریالی رشد داشته است، یک اتفاق مهمی است که جا دارد، به همه دست اندرکاران حوزه تجارت  تبریک گفت.

لطیفی در مورد کالاهای صادراتی ایران به افغانستان در این دو ماه گفت: عمده کالاهای صادراتی در 947 کد تعرفه ای و در گروه های  میوه وتره بار، موادغذایی، کالاهای صنعتی و ساختمانی بوده است که در این میان گوجه فرنگی با بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 31 درصدی صادرات به افغانستان در 2 ماه امسال

افزایش 31 درصدی صادرات به افغانستان در 2 ماه امسال