مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 06:552020-06-02اجتماعي

دستورالعمل حذف تعدادی از رشته های مهارتی شاخه کاردانش


معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش دستورالعمل حذف تعدادی از رشته های مهارتی شاخه کاردانش در سال تحصیلی 1400-1399 را به استان ها ابلاغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاونت آموزش متوسطه بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش و در راستای اجرای سند تحول بنیادین و درس ملی و حذف تعدادی از رشته های کاردانش، دستورالعمل مربوطه را جهت اجرا به استان ها ابلاغ و بر نظارت دقیق ادارات کل بر اجرای آن تأکید شد.

بر اساس این دستورالعمل؛ برای سال تحصیلی جدید مجوز ثبت نام هنرجویان جدید در پایه دهم در 17 رشته مهارتی؛ پرورش درخت و درختچه زینتی، تأسیسات حرارتی و برودتی، تراشکاری و فرزکاری، تعمیر دستگاه های پزشکی، تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک تراکتور، تکثیر میگو، تولید محتوا و انیمیشن، تولید محتوای الکترونیکی، جوشکاری برق، خدمات فنی خودرو، خیاطی و دوخت های تزیینی، رنگ کاری مبلمان چوب، طراحی و توسعه صفحات وب، کاربر امور مالی، مکانیک تراکتور و تیلر، مدیریت و برنامه ریزی خانواده و هوانوردی وجود ندارد، بنابراین رشته های مذکور از شاخه کار دانش حذف می شوند.

بر اساس این گزارش؛ ثبت نام در رشته های مذکور در هنرستان های بزرگسال دولتی شاخه کاردانش در سال تحصیلی 1400-1399 بلامانع است، اما از سال تحصیلی 1401-1400 ثبت نام هنرجو و ارائه رشته های یادشده در این مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستورالعمل حذف تعدادی از رشته های مهارتی شاخه کاردانش

دستورالعمل حذف تعدادی از رشته های مهارتی شاخه کاردانش