مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 14:502020-06-01اقتصادي

رتبه نخست گیلان در تولید برنج کیفی کشور


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان در تولید برنج کیفی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: استان گیلان در تولید برنج کیفی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

علی درجانی در جریان سفر خود به بندر مرزی آستارا و پس از شرکت در جلسه کارگروه شورای صادرات غیرنفتی گیلان که با حضور مدیران استانی و تجار و بازرگانان به ریاست استاندار گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنج مصرفی بیش از 20 میلیون نفر در کشور توسط شالیکاران استان گیلان تولید می شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جدید و با توجه به شیوع بیماری کرونا، در تأمین نهاده ها و کشت به موقع در اراضی، اتفاقات خوبی افتاده است، ادامه داد: امروز نشاکاری و بخش اعظمی از وجین و سایر اقدامات زراعی در استان گیلان به پایان رسیده است.

وی افزود: بیش از 238 هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت برنج رفته است و آماده هستیم تا بیش از یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک با کیفیت بسیار خوب و مناسب و با رویکرد محصول سالم را داشته باشیم.

درجانی با استناد به آمار مراکز تحقیقاتی، پیش بینی هواشناسی و ذخیره آب در آب بندان ها، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در سالجاری حدود 10 هزار تن تولید بیشتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه نخست گیلان در تولید برنج کیفی کشور

رتبه نخست گیلان در تولید برنج کیفی کشور