مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 12:002020-06-01سياسي

کرسی علمی ترویجی «بررسی تاثیر کرونا بر معرفت» برگزار شد


کرسی علمی ترویجی«بررسی تاثیر کرونا بر معرفت» توسط گروه معرفت شناسی پژوهشگاه به صورت مجازی تحت نرم افزار اسکایپ برگزار شد.

- کرسی علمی ترویجی بررسی تاثیر کرونا بر معرفت توسط گروه معرفت شناسی پژوهشگاه به صورت مجازی تحت نرم افزار اسکایپ برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،در ابتدای این کرسی علمی مهدی عباس زاده به عنوان ارائه دهنده دهنده در بیان جایگاه بحث گفت: بحث تاثیر یا عدم تاثیر کرونا بر معرفت، ذیل مبحث تاثیر عوامل غیر معرفتی بر معرفت قابل طرح است و این مبحث، یکی از مباحث فرعی اما مهم در معرفت شناسی است.

عوامل غیر معرفتی عواملی هستند که از جنس معرفت نیستند اما برخی معتقدند که بر معرفت موثرند، مانند اجتماع، فرهنگ، تمدن، ژنتیک و غیره.

عباس زاده در ادامه در توضیح کرونا و دو نوع معرفت شناسی گفت: نخست، معرفت شناسی پیشینی، معرفت شناسی نظری محض است و با معرفت نزد انسان بما هو انسان یا انسان منطقی و در مقام مفهوم (حیوان ناطق) سروکار دارد، اما با معرفت نزد انسان در مقام تحقق و دارای تجارب زیسته کاری ندارد.

این معرفت شناسی، همانند منطق و ریاضیات، از اصول عام و ثابتی برای همگان برخوردار است، مانند معرفت شناسی عقل گرا در فلسفه جدید غرب، معرفت شناسی اسلامی و … دوم، معرفت شناسی پسینی، با معرفت محقق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرسی علمی ترویجی «بررسی تاثیر کرونا بر معرفت» برگزار شد

کرسی علمی ترویجی «بررسی تاثیر کرونا بر معرفت» برگزار شد