مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 10:252020-06-01اقتصادي

تشدید تنش ها با چین چوب لای چرخ بورس آمریکا


رییس جمهور آمریکا روز جمعه اجرای امتیازات ویژه برای هنگ کنگ را متوقف کرد که پیش بینی می شود این مسئله به تشدید تنش بین آمریکا و چین منجر شده و به نوسان بیشتر در بورس های بین المللی و بورس آمریکا منجر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، روز جمعه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، دستور داد تا اجرای سیاست امتیازات ویژه برای هنگ کنگ متوقف شود.

پیش بینی می شود این اقدام به تشدید دوباره تنش بین چین و آمریکا طی ماه های آینده منجر شده و به نوسانات بیشتر در بازارهای مالی بین المللی بیانجامد.

برخی سهامداران می گویند اقدام ترامپ به شعله ور شدن دوباره اختلافات جدی بین چین و آمریکا که در ژانویه سال جاری و با امضای فاز نخست توافق تجاری بین چین و آمریکا فروکش کرده بود، منجر خواهد شد.

جنگ تجاری بین دو کشور که در بهار سال 2018 آغاز شد، مدت ها منشاء نوسان در بورس های بین المللی و بورس آمریکا بود، چرا که موضوعات مرتبط با آن بارها و بارها به نگرانی سهامداران نسبت به اوضاع آینده و شدت گرفتن نوسان در بازارها دامن زد.

امضای فاز نخست توافق تجاری بین این دو اقتصاد برتر جهان باعث شد تا در ماه های نخست سال جاری شاهد رسیدن شاخص S&P500 بورس آمریکا به بالاترین میزان تاریخی خود باشیم که البته شیوع کرونا دوباره آن را پایین ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید تنش ها با چین چوب لای چرخ بورس آمریکا

تشدید تنش ها با چین چوب لای چرخ بورس آمریکا