مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 05:452020-06-01بين الملل

پیشنهاد مقام های سابق انگلیس برای تشکیل گروه تماس بین المللی برای هنگ کنگ


جمعی از وزرای خارجه اسبق انگلیس از بوریس جانسون تقاضا کردند تا کشورهای هم پیمان عضو گروه هفت را در پاسخ به تشدید اقدامات کنترلی پکن نسبت به هنگ کنگ، - جمعی از وزرای خارجه اسبق انگلیس از بوریس جانسون تقاضا کردند تا کشورهای هم پیمان عضو گروه هفت را در پاسخ به تشدید اقدامات کنترلی پکن نسبت به هنگ کنگ، به تشکیل یک گروه ناظر بین المللی برای این دولت شهر وادار کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اقدام اخیر چین در وضع یک سری قوانین امنیت ملی جدید برای هنگ کنگ خشم و نگرانی قدرت های غربی را در پی داشته است.

چند روز پیش آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا در بیانیه مشترکی از این طرح پکن انتقاد کردند و لندن نیز از برنامه اش برای تسهیل صدور روادید برای هنگ کنگی های واجد شرایط دریافت گذرنامه این کشور خبر داد.

با این حال وزرای خارجه دولت های اسبق انگلیس که متعلق به هر دو حزب اصلی این کشور هستند، از بوریس جانسون، نخست وزیر فعلی این کشور خواستند نقشی فعال تر در برخورد با چین ایفا کند.

امضاکنندگان این نامه عبارتند از مالکوم ریفکیند، مارگارت بکت، ویلیام هیگ، جرمی هانت، دیوید میلیبند، دیوید اوون و جک استراو.

این گروه در نامه ای که امروز (دوشنبه) علنی شد، تصریح کردند: انگلیس باید نشان دهد که مشغول به رهبری و هماهنگ کردن پاسخ بین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد مقام های سابق انگلیس برای تشکیل گروه تماس بین المللی برای هنگ کنگ

پیشنهاد مقام های سابق انگلیس برای تشکیل گروه تماس بین المللی برای هنگ کنگ