مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 خرداد 1399 ساعت 03:552020-06-01اجتماعي

از باغ قاجاری سلطنت آباد تا بوستان ارتش


در توافق نهایی سه جانبه ارتش، شهرداری و وزات راه بر سر واگذاری زمینهای پادگان 06، سهم شهرداری از این پادگان معادل 35 هکتار محاسبه شده که این زمین تبدیل به یک بوستان عمومی به نام ارتش خواهد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، زمینی به وسعت بیش از 52 هکتار در شمال شرق تهران جا خوش کرده که از یک سمت به پاسداران و از طرف دیگر به بزرگراه شهید صیاد شیرازی منتهی می شود، درخت های نسبتا بلندی دارد که البته یکی درمیان خشک شده اند و در کنارشان عمارت های قاجاری با سقف های شیروانی پوسیده زیر سایه نمور درختانی شاید صدساله هنوز زنده اند.

اینجا پادگان 06 ارتش است.

کاخ سلطنت آباد قدیمی ترین بنای این پادگان است، این کاخ در سال 1265 هجری خورشیدی به فرمان ناصرالدین شاه، در شرق تهران قدیم جایی نزدیک به روستای رستم آباد ساخته شد.

قسمتی از این کاخ در دوران رضاشاه برای ایجاد کارخانه مهمات سازی تخریب شد درواقع روند شکل گیری پادگان از زمان پهلوی اول آغاز و ساختمان های بخش میانی در همان زمان و بخش شمالی در زمان پهلوی دوم ساخته شد.

حالا اما، از کاخ سلطنت آباد عمارت حوضخانه، تالار آینه و برج سلطنت آباد به جای مانده تا همین یک دهه پیش کارهای تشریفاتی ارتش در آنجا انجام می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از باغ قاجاری سلطنت آباد تا بوستان ارتش

از باغ قاجاری سلطنت آباد تا بوستان ارتش