مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 07:352020-05-31پزشكي

قدرت کرونا کم نشده است/کاهش میزان بستری بیماران کرونا در کشور


معاون بهداشت وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قدرت بیماری زایی کرونا اصلا کم نشده است، گفت: میزان بستری بیماران کرونا در کشور کاهش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران درباره تغییر رفتار ویروس کرونا، اظهار داشت: این ویروس رفتار ناشناخته و علائم ناشناخته دارد.

این ویروس قطعا درگیری تنفسی را به همراه دارد.

اگر بخواهیم یک جمله دقیق بگوییم این است که ویروس باعث التهاب لایه در عروق می شود و دستگاه گوارش، ریه، قلب، مغز عروق را در گیر می کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: قدرت بیماری زایی کرونا اصلاکم نشده است.

البته تعداد تست های سرپایی را افزایش دادیم و حدود 200 هزار تست سرپایی انجام شده است و 10 تا 12 درصد تست های سرپایی ما مثبت است؛ یعنی از 100 نفر 12 نفر مثبت اعلام شده است.

رییسی گفت: این افراد نیاز به بستری ندارد و می توانند در خانه قرنطینه و استراحت کنند؛ ممکن است این افراد علامتی نداشته باشند اما می توانند منتقل کننده باشند و در افراد دیگر بیماری شدید ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان بستری بیماران کرونا در کشور کم شده است، بیان داشت: تعداد بیماران سرپایی زیاد شده است اما در خوزستان تعداد بستری ما زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت کرونا کم نشده است/کاهش میزان بستری بیماران کرونا در کشور

قدرت کرونا کم نشده است/کاهش میزان بستری بیماران کرونا در کشور