مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 06:352020-05-31اجتماعي

نبرد با آتش با دستان خالی/ تجهیزاتی که به زاگرس نمی رسد


چهار روز است بکرترین مناطق جنگلی کشور در آتش، سوء مدیریت و ناهماهنگی و کمبود امکانات می سوزد، فرمانده یگان محیط زیست می گوید: نیروهایمان با دستان خالی با آتش مبارزه می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آتش از روز پنجشنبه (8 خرداد) به جان جنگل های بکر زاگرسی منطقه حفاظت شده خاییز در غرب استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده است.

در دو روز شعله های آتش هیچ حریفی نداشتند و مراتع و درختان ارزشمند جنگل های بلوطی را یک به یک تبدیل به زغال می کردند، محیط بانان و دوستداران محیط زیست با دستان خالی به جنگ آتش سرخ رفتند و یکی از محیط بانان این منطقه به نام علی آتش دان در نبرد به آتش از ارتفاعات پرتاب شد و به شکل معجزه آسایی زنده ماند.

محمد داسمه دبیر کمیته حقوقی انجمن محیط زیست و دوستداران طبیعت خوزستان که لحظه به لحظه اخبار آتش سوزی را از جنگل های جنوب غربی کشور از طریق شبکه های اجتماعی به گوش هموطنان می رساند از همان ساعات ابتدایی از نبود امکانات و عدم اعزام بالگرد آبپاش به منطقه ابراز تأسف می کرد.

سرانجام بعد از گذشت 24 ساعت، بالگردی عصر جمعه به خاییز اعزام شد اما نه به منظور اطفا حریق بلکه برای انتقال نیروها و تجهیزات از این منطقه، که در کمال تعجب بعد از انجام یک سورت پروازی اعلام می کند که سوختش پایان یافته و باید به آشیانه بازگردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبرد با آتش با دستان خالی/ تجهیزاتی که به زاگرس نمی رسد

نبرد با آتش با دستان خالی/ تجهیزاتی که به زاگرس نمی رسد