مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 خرداد 1399 ساعت 06:252020-05-31اقتصادي

خروج رشت از بن بست ریلی/ جزییات تکمیل خط آهن رشت-کاسپین تا سال 1400


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال زیرسازی خط آهن رشت-بندر کاسپین هستیم، گفت: در صورت تأمین اعتبار 400 میلیارد تومانی، این خط ریلی 37 کیلومتری در سال 1400 تکمیل خواهد شد.

- خیرالله خادمی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره راه آهن رشت-بندر کاسپین-انزلی و پیشرفت این پروژه ریلی، توضیح داد: راه آهن رشت-انزلی در ادامه راه آهن قزوین به رشت، برای اتصال رشت به بندر و دریای خزر در حال احداث است.

وی با بیان اینکه این خط ریلی 40 کیلومتر طول دارد، ادامه داد: اگر بتوانیم این خط ریلی را اجرا کنیم می توانیم بگوییم اتصال ریلی از خلیج فارس و دریای عمان به صورت شبکه منسجم تا دریای خزر برای دومین بار برقرار خواهد شد و بدین ترتیب مسیر مناسبی برای مبادلات کالا بین دریای شمال و دریای آزاد جنوب، فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: برای اتصال رشت به انزلی باید حدود 40 کیلومتر مسیر ریلی احداث کنیم، البته برای رسیدن به انزلی موانع زیست محیطی وجود دارد که باید حل و فصل شود و برای اینکه دسترسی را زودتر برقرار کنیم فعلا در مرحله اول اتصال به بندر کاسپین که منطقه آزاد انزلی است، به سرعت در حال پیگیری است و پس از آن خط به سمت انزلی ادامه می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج رشت از بن بست ریلی/ جزییات تکمیل خط آهن رشت-کاسپین تا سال 1400

خروج رشت از بن بست ریلی/ جزییات تکمیل خط آهن رشت-کاسپین تا سال 1400