مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 خرداد 1399 ساعت 14:402020-05-29پزشكي

خطرات دوران قاعدگی جدی است/نکته مهم درباره مصرف دارو


فلوشیپ نازایی و متخصص زنان و زایمان، درباره علائم و خطرات دوران قاعدگی زنان توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صدیقه حسینی، درباره بهداشت قاعدگی، گفت: قاعدگی یا عادت ماهانه، خونریزی در اثر ریزش لایه داخلی رحم است است که به طور منظم از دوران بلوغ تا دوران یائسگی زنان رخ می دهد.

وی با بیان اینکه در اکثر دختران پروسه قاعدگی به طور متوسط حوالی سن 12 سالگی رخ می دهد، توضیح داد: سن شروع قاعدگی به ژنتیک وابسته است.

اگر دختری زیر سن 9 سال قاعده شود، قاعدگی زودرس قلمداد شده و اگر فردی در سن 16 سالگی با وجود کامل شدن صفات ثانویه جنسی، هنوز قاعده نشده باشد، قاعدگی دیررس قلمداد می شود.

این متخصص زنان و زایمان، درباره سیکل قاعدگی نرمال توضیح داد: قاعدگی نرمال از ابتدای یک سیکل تا ابتدای سیکل قاعدگی بعدی بین 24 تا 35 روز است.

حسینی با بیان اینکه طول مدت خونریزی نرمال به طور متوسط بین پنج تا هشت روز است، گفت: حجم خونریزی در طول مدت عادت ماهیانه یک زن باید کمتر از 80 سی سی و بیشتر از 5 سی سی باشد.

وی درباره علائم قاعدگی توضیح داد: ممکن است زنان قبل از شروع قاعدگی علائمی داشته باشند که سندروم پی ام اس یا نشانگان پیش از قاعدگی تلقی می شود که شامل علائمی همچون تغییر در خلق و خو، احتقان، تحریک پذیری و ورم در ناحیه سینه ها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات دوران قاعدگی جدی است/نکته مهم درباره مصرف دارو

خطرات دوران قاعدگی جدی است/نکته مهم درباره مصرف دارو