مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 14:352020-05-28پزشكي

پیش بینی افزایش بیماری های غیرواگیر با شیوع کرونا


مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پیش بینی افزایش بیماری های غیرواگیر به دلیل شیوع بیماری کرونا خبر داد.

- راضیه سادات میرمعینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و چالش های موجود، مشکلات بیماری های غیرواگیر در استان بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا عوامل خطر بیماری های غیرواگیر نظیر تغذیه نامناسب، عدم تحرک و ورزش و مصرف دخانیات مطرح است گفت: عدم مراقبت نسبت به بیماری ها نیز باعث افزایش خطر شده است.

مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: به عنوان مثال علاوه بر عدم تحرک و کمتر شدن مراقبت های لازم، کمبود مراجعات به پزشک و یا با فاصله های طولانی، ایجاد استرس و افزایش قند خون باعث بروز مشکلاتی در فرد دیابتی شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بیماری کرونا باعث کم شدن فعالیت بدنی افراد شده است افزود: افرادی حداقل فعالیت بدنی را با بیرون رفتن و پیاده روی داشتند اما اکنون کاهش یافته است و این موضوع می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

میرمعینی بیان کرد: با تعطیلی مراکز ورزشی نیز  افرادی که بیشترین تحرک را داشتند دچار چالش هایی شده اند و کمتر به فعالیت بدنی و ورزش می پردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش بیماری های غیرواگیر با شیوع کرونا

پیش بینی افزایش بیماری های غیرواگیر با شیوع کرونا