مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 13:352020-05-28سياسي

پایان مرمت اضطراری آسیب های بیرونی قلعه فلک الافلاک


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان مرمت اضطراری نماهای بیرونی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پایان مرمت اضطراری نماهای بیرونی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

سید امین قاسمی امروز هشتم خردادماه در حاشیه بازدید اصحاب رسانه لرستان از روند انجام مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک اظهار کرد: متأسفانه براثر زلزله 5.

1 ریشتری اردیبهشت ماه سال جاری برخی از آثار تاریخی استان از جمله قلعه فلک الافلاک و خانه تاریخی قاضی آخوند ابو خرم آباد و همچنین چند خانه تاریخی در بروجرد نیز دچار آسیب شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در قدم اول با حمایت های استاندار لرستان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال را به صورت نقدی و امانی به منظور مرمت اضطراری قلعه جذب کردیم و در این راستا یک شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترک های قلعه را آغاز کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خاطرنشان کرد: این شرکت بلافاصله به صورت تخصصی مشغول مرمت ترک های ایجاد شده در کنگره های قلعه شد که تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود 33 دندانه از کنگره های قلعه که دچار آسیب شده بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان مرمت اضطراری آسیب های بیرونی قلعه فلک الافلاک

پایان مرمت اضطراری آسیب های بیرونی قلعه فلک الافلاک