مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 خرداد 1399 ساعت 10:202020-05-28پزشكي

تولید کیت هایی که در 10 دقیقه کرونا را تشخیص می دهند


رییس آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور از توسعه نوعی کیت تشخصی کرونا خبر داد که این کیت دقیق تر از تست های آنتی ژن و آنتی بادی است و در مدت زمان 10 دقیقه بیماری را تشخیص می دهد، - البته هنوز این کیت ها تجاری سازی نشده اند و نیاز به طی مراحل تایید فنی مقامات بهداشتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروفسور جکی یینگ برگزیده جایزه مصطفی(ص) سال 2015، در دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه ویروس کووید-19 مانند دیگر انواع ویروس های کرونا و سارس آسیب های جدی ریوی ایجاد می کند، اظهار کرد: این ویروس با ویژگی های منحصر به فرد و ساختارهای پروتیینی برای ورود به سلول های ریه موجب وارد کردن آسیب هایی به آن می شود.

یینگ، تست های آنتی ژن و آنتی بادی را رایج ترین کیت های استفاده شده برای تشخیصی کرونا ویروس دانست و ادامه داد: ولی میزان دقت آنها زیاد نیست و میزان دقت آن بسیار به این امر بستگی دارد که بیمار چگونه به بیماری مبتلا شده باشد.

اما تست های تکثیر مولکولی، تست دقیق تری است؛ چرا که این نوع تست پروتیین های مختلف را در نظر می گیرد و با استفاده از بزاق انجام می شود.

رییس آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور، با اشاره به اقدامات این موسسه برای تولید کیت های تشخیصی کرونا افزود: کیت های تکثیر مولکولی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کیت هایی که در 10 دقیقه کرونا را تشخیص می دهند

تولید کیت هایی که در 10 دقیقه کرونا را تشخیص می دهند