مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 11:102020-05-27اقتصادي

استرداد مالیات امری محال یا دست یافتنی


نظام مالیاتی به موازات تکالیف وظایفی که بر عهده فعالان اقتصادی گذارده است، حقوقی را نیز برای آنان قائل شده که از آن میان می توان به حق استرداد اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام فراپیام، استردادِ مالیات یکی از حوزه های مشکل آفرین در اجرای مالیات بخصوص در مبحث مالیات بر ارزش افزوده است.

استردادِ مالیات اصطلاحی است که در مورد بازپرداخت مالیات به مؤدی بکار می رود: چنین بازپرداخت هایی در انواع مالیات های (مستقیم و غیرمستقیم) صورت می گیرد مواردی در قانون مالیات های مستقیم به علل استرداد مالیات اشاره شده که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1 -اشتباه مأمور مالیاتی در انجام محاسبات، تعیین مالیات نادرست و پرداخت این مالیات توسط مؤدی؛ 2 -اشتباه خودِ مؤدی در پرداخت مالیات؛ 3 -اشتباه کارفرما در کسر مالیات تکلیفی در مواردی که دریافت کننده درآمد از مالیات معاف بوده و یا مشمول مالیات به نرخ نازل تری بوده است.

سازمان امور مالیاتی مکلف است در تمامی موارد مالیاتی که مالیات مازاد دریافت گردیده مابه التفاوت را به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مودی به وی مسترد نماید؛ که غالبا به موارد ذیل دسته بندی می گردد: مالیات تکلیفی (م 104) مالیات حقوق مانند استرداد مالیات حقوق جانبازان طبق ماده 91 ق.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرداد مالیات امری محال یا دست یافتنی

استرداد مالیات امری محال یا دست یافتنی