مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت 08:102020-05-27سياسي

پایدار تا پای جان


از روزی که کرونا سایه شوم خود را بر سر کشورمان انداخت، هستند کسانی که با شجاعت هر چه تمام تر، جان خود را کف دست گرفته و در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند؛ - ایسنا/زنجان از روزی که کرونا سایه شوم خود را بر سر کشورمان انداخت، هستند کسانی که با شجاعت هر چه تمام تر، جان خود را کف دست گرفته و در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند؛ کسانی که حتی واژه ها نیز در برابر عظمت شان کم می آورند.

ایثار از برجسته ترین فضایل و ارزش های انسانی است که در قرآن و سخنان نورانی پیشوایان اسلام، ستوده شده است؛ از جمله قرآن کریم درباره ایثار جانی حضرت علی (ع) می فرماید: و برخی از مردم برای به دست آوردن خشنودی خدا، جان خویش را فدا می کنند .

ایثار انواع مختلفی دارد اما اهمیت و ارزش ایثار در جان، فراتر از ایثار در مال است، زیرا کمتر کسی است که حاضر شود زندگی دیگری را بر زندگی خود مقدم بدارد.

ایثار در جان، مرتبه انسان کامل است، از اینرو ایثار امام علی (ع) در لیلهالمَبیت مورد ستایش خداوند متعال قرار می گیرد و خداوند، این چنین در نزد فرشتگان به آن مباهات می کند: و کسانی از مردم، جان شان را برای به دست آوردن رضای خدا، سودا می کنند ؛ هنوز تنور داغ انتخابات در کشورمان سرد نشده بود که خبر مثبت اعلام شدن تست کرونای یک شهروند قمی به تیتر یکی از بسیاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایدار تا پای جان

پایدار تا پای جان