مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 13:302020-05-26اقتصادي

طرح های بهره برداری اقتصادی از ذخایر ژنتیکی کشور حمایت می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به دنبال حفظ و نگهداری از ذخائر ژنتیکی است، - ستاد توسعه زیست فناوری در راستای بهره برداری اقتصادی از ذخایر ژنتیکی حمایت هایی را مد نظر قرار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به دنبال حفظ و نگهداری از ذخائر ژنتیکی است، سرمایه های ارزشمندی که اگر از دست برود هویت ایران و ایرانی به فراموشی سپرده می شود.

ذخائری از جنس گیاهی، انسانی، حیوانی و میکروارگانیسم ها که نقش تعیین کننده ای در پیشگیری از انقراض نسل ها دارند.

اما به واسطه تلاش های صورت گرفته قرار است نه تنها از هدر رفت و سرقت این ذخائر ژنتیکی پیشگیری شود بلکه قرار است از طرح های بهره برداری اقتصادی از ذخایر ژنتیکی کشور هم حمایت شود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با پذیرش این ماموریت در کشور در تلاش است تا با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری، ذخائر ژنتیکی کشور را به عنوان سرمایه های عمومی حفظ و مورد بهره برداری اقتصادی هم قرار دهد.

حمایت از طرح های بهره برداری اقتصادی از ذخایر ژنتیکی کشور یکی از اهدافی است که در سال جاری در کارگروه ذخائر ژنتیکی و زیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های بهره برداری اقتصادی از ذخایر ژنتیکی کشور حمایت می شود

طرح های بهره برداری اقتصادی از ذخایر ژنتیکی کشور حمایت می شود