مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 خرداد 1399 ساعت 11:252020-05-26پزشكي

عوارض مصرف بی رویه «آنتی بیوتیک» بر سلامت


مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها یا رژیم های غذایی نامناسب می تواند بر روی میکروب های روده ای اثر بگذارد و سلامت فرد را به خطر اندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، حسن سعادت نیا، متخصص گوارش و کبد  درباره برگزاری هفته سلامت گوارش در سال جاری، اظهار داشت: موضوع اصلی هفته سلامت گوارش امسال مایکرو بایوتا روده ای است و تحقیقات بین المللی نشان می دهد این مساله در بروز بسیاری از بیماری ها در بدن و یا درمان آنها تاثیر گذار است.

وی افزود: مایکروبایوتا ها امروزه عضوی از بدن مانند قلب، ریه و کبد تلقی می شوند و در روده انسان میلیاردها، میلیارد باکتری مختلف اعم از هوازی بی هوازی وجود دارد که نقش و ارتباط زیادی با سلامت بدن یا بروز بیماری ها می تواند ایفا کنند.

این متخصص گوارش و کبد ادامه داد: مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها  یا رژیم های غذایی نامناسب می تواند بر روی این میکروب های روده ای اثر بگذارد و سلامت فرد را به خطر اندازد.

سعادت نیا خاطرنشان کرد: همچنین امروزه بر اساس برخی از تحقیقات مشخص شده که بیماری چاقی و حتی اوتیسم در کودکان می تواند مرتبط با باکتری های روده ای باشد و با دستکاری این باکتری ها ممکن است بتوانیم اقدامات زیادی جهت درمان  یا پیشگیری از بیماری فرض انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف بی رویه «آنتی بیوتیک» بر سلامت

عوارض مصرف بی رویه «آنتی بیوتیک» بر سلامت